logo
 
foodheart
  Χορός και Διατροφή | Έρευνες | Αντιοξειδωτικά
11 Οκτωβρίου 2008
 
  div  
 

Το φαγητό προκαλεί οξειδωτικό στρες, αλλά τα αντιοξειδωτικά βοηθούν

 
 

Το παρόν άρθρο προέρχεται από άρθρο της Science Daily, το οποίο δημοσιεύθηκε στις 24 Μαρτίου 2008.

 
  div  
  Όσο ευχάριστο και να είναι ένα γεύμα, το φαγητό προκαλεί αυτό που εμείς οι διαιτολόγοι αποκαλούμε οξειδωτικό στρες. Με την πέψη των τροφών, δημιουργούμε μερικές φορές βλαβερά μόρια γνωστά ως ελεύθερες ρίζες.  Τα αντιοξειδωτικά όμως- υγιεινά συνθετικά που συναντώνται στα φρούτα και τα λαχανικά- μπορούν να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών.  
  Αυτός είναι ένας ακόμα καλός λόγος για να καταναλώνουμε μερικά τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά σε κάθε γεύμα μας, σύμφωνα με τον χημικό Ronald L. Prior του Agricultural Research Service (ARS). Για να μάθουν περισσότερα για τα αντιοξειδωτικά ή το αντιοξειδωτικό στρες μετά το γεύμα, ο Prior και η ομάδα του συνεργάστηκαν σε τέσσερις κλινικές μελέτες με υγιείς εθελόντριες.  
  Οι επιστήμονες βρήκαν ότι η ικανότητα των αντιοξειδωτικών στο πλάσμα του αίματος των εθελοντριών ήταν εξασθενισμένη μετά από την κατανάλωση γεύματος που δεν περιείχε αντιοξειδωτικά. Αλλά βρήκαν επίσης, για πρώτη φορά, ότι η κατανάλωση σταφυλιών με το ίδιο γεύμα εμπόδιζε την εξασθένιση στην ικανότητα των αντιοξειδωτικών στο πλάσμα των εθελοντριών τις πρώτες δύο ώρες μετά την κατανάλωση του γεύματος.  
  Ο Prior παρατήρησε ότι η παράλειψη τροφίμων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά από τα γεύματα μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή των κυττάρων εξαιτίας των ελεύθερων ριζών. Αυτή η καταστροφή μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα (αθηροσκλήρυνση), καρκίνο και άλλα νοσήματα.  
  Τα πειράματα ήταν μέρος μιας μεγαλύτερης έρευνας που συγκρίνει την ικανότητα του ανθρώπινου οργανισμού να χρησιμοποιεί τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα κεράσια, αποξηραμένα δαμάσκηνα, ακτινίδια, κόκκινα σταφύλια, φράουλες και στα άγρια βατόμουρα.  
  Τα ευρήματα των επιστημόνων δημοσιεύτηκαν το 2007 στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American College of Nutrition.  
     
  div  
  quote Μοιραστείτε τις απόψεις και τις απορίες σας σχετικά με τη σωστή διατροφή, κάνοντας κλικ στο Dance Forum  
  go Επιστροφή στην αρχική σελίδα της στήλης "Διατροφή & Χορός"  
  home Επιστροφή στην αρχική σελίδα του Dancenews.gr  
     
 
Για οποιοδήποτε σχόλιο ή παρατήρηση, επικοινωνήστε μαζί μας: dancenewsgr@gmail.com
 
 

Αν επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε το παρόν άρθρο, είναι απαραίτητη η επικοινωνία μαζί μας και η αναφορά της πηγής με link.

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση, επικοινωνήστε μαζί μας:
dancenewsgr@gmail.com